Cincinnatti Ohio - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu Cincinnatti Ohio - Reisverslag uit Cincinnati, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu

Cincinnatti Ohio

Door: Arie

18 Juni 2017 | Verenigde Staten, Cincinnati

Gisteren, zaterdag, zijn we aangekomen in Cincinnati na een ritje van twee uurtjes. Stelt niks voor hier. Sue en Jan Willem wonen hier in een aardig optrekje op een soort van resort. Een leuk weerzien wordt het en al gauw zijn we te vinden op een markt tegen het Centrum van Cincinnati aan. Hier kon je 10 jaar geleden niet komen zonder beroofd te worden en er werd zelfs niet gestopt voor rood licht omdat de kans groot was dat je uit je auto werd getrokken. Hevige rassenrellen hebben hier plaatsgevonden maar nu is het een prachtig stukje multi-culti deel van deze stad. Alles loopt en leeft hier door elkaar. Het is bloedheet en we drinken een biertje met de plaatselijke slager die eigenlijk kok in een ziekenhuis is.
We nemen gelijk vlees mee voor de BBQ van morgen. De familie van Sue komt BBQ-en en daar willen we bij zijn.
Op de terugweg nog evem de staat Kentucky aangedaan. Cincinatti ligt aan de Ohio rivier en dit is gelijk de grens met Kentucky dus even de brug over gepiept. Komen we daar ook eens...
's-Avonds eten bij een Italiaan met uitzicht op de stad.
Als toerist kom je eigenlijk niet in Cincinnati en en op deze manier is het wel heel leuk om het echte US leven te leren kennen. Niks pretpark, niks trekpleister. Gewoon de dagelijkse werkelijkheid over het leven van de yank.