Arie - Reisverslag uit Canning, Canada van arie-astrid - WaarBenJij.nu Arie - Reisverslag uit Canning, Canada van arie-astrid - WaarBenJij.nu

Arie

Door: kreeft

30 Juni 2017 | Canada, Canning

Donderdag was een dag van de omgeving verkennen. We begonnen bij Ferdi om de hoek waar een geweldig uitzichtpunt is en daarna trokken we door naar Halls Harbour, ook nog steeds aan de noordkant van waar we zitten. Een klein vissershaventje waar de vloot verse kreeften binnenbrengt. Het was laag water en alles wat in de haven lag, lag droog. Het getijdenverschil is hier zo te zien een meter of acht maar er zijn plaatsen hier op Nova Scotia waar het verschil 16 meter is. De kreeften worden hier levend verkocht in de souvenirshop, je wijst ze aan en ze worden gekookt bij je gebracht waarna je ergens kan gaan zitten om ze op te snavelen. Daarna gingen we naar Lunenburg, zuid-westelijk van Halifax. Een soort Urk maar dan kleurrijker. Heel veel visrestaurants, oesterbarretjes en een directe haven naar de Atlantische oceaan. Ze verkopen hier van alles, voornamelijk vis en souvenirs en ze weten de prijzen.
Toen nog een klein uitstapje naar Chester, gelegen aan een soort baai die vol ligt met zeiljachtjes. Van hieruit kan je zo weer de oceaan op.

Anderhalf uur terugkachelen en de bbq aangestoken. Er lopen hier beren maar die hebben we niet gezien, dus het werden hamburgers.
We hebben vanmorgen ook nog even de boot naar Portland kunnen regelen, dus zondag varen we over naar de VS. Maken we mooi 2 feestdagen mee. Op 1 juli is de nationale feestdag van Canada, het bestaat dan 150 jaar, en 4 juli is de onafhankelijkheidsdag in Amerika. Pakken we mooi even mee.

Morgen dagje shoppen in Halifax, daar zijn we nog nooit geweest.