de snotneus - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van arie-astrid - WaarBenJij.nu de snotneus - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van arie-astrid - WaarBenJij.nu

de snotneus

Door: Arie

26 Juni 2017 | Canada, Niagara Falls

We zitten in Batavia NY. Vanochtend reden we weg uit Michigan in oostelijke richting en bij Port Huron/Sarnia gingen we Canada binnen. We moesten even wachten bij de grens, het was best druk en de douane stelde best veel vragen. Zijn familie kwam uit Medemblik dus daar gaan we de groeten doen. Doorgetrokken naar de Niagara snotneus, via London en Hamilton (voor Piet) waar we rond 1800 uur aankwamen. Het blijft indrukwekkend, die bak met water maar we hadden het al gauw gezien. Het verandert daar toch niet. Aanvankelijk was het de bedoeling om terug te gaan naar Hamilton en dan doortrekken tot voorbij Toronto om zodoende door Canada te trekken tot in Nova Scotia. Op het laatste moment hebben we dit plan gewijzigd: we denken namelijk dat de noordelijke staten van Amerika mooier zijn om doorheen te trekken dan Canada. Op de kaart is Canada 1 grote snelweg tot aan Québec waarbij we volgens ons weinig van het zijterrein zien. De noordelijke staten van Amerika gaan nogal eens door een natuurpark ofzo en het is niet alleen maar snelweg. Daarbij komt dat we niet eens weten of onze auto wel verzekerd is in Canada, maar dat terzijde.
Dus doorgestoomd en bij Fort Erie de grens weer overgestoken.
Nu zijn we dus in Batavia NY en we rijden morgen door. We gaan via de staten New York, Vermont, New Hampshire en Maine naar de Canadese provincie New Brunswick om door te stomen richting Halifax. Daar willen we woensdag aankomen dus misschien is er nog tijd voor een uitstapje. Toch misschien Québec?
De geschiedenis van Amerika begon hier, in deze staten. De eerste 13 onder leiding van Lincoln. Een prachtige militaire geschiedenis ligt hier overigens ook, West Point, vlak boven NY city en wat te denken van Ben&Jerry's
Morgen gaan we verder, we zien wel waar we terecht komen. Mooi avontuur....