dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu

dinsdag 13 mei

14 Juni 2017 | Verenigde Staten, Manhattan

En we zijn vertrokken.
Vanmorgen om kwart voor 9 met de trein uit Kampen naar Schiphol en daar waren we binnen een uur door de beveiliging en de Marechaussee. Sneller kan bijna niet.
Dus toen moest de tijd gedood worden en dat best goed.
We vertrokken met 20 minuten vertraging maar die haalden we onderweg ruimschoots in. We vlogen met Hollandsch glorie KLM, genoeg eten en vooral drinken onderweg en heel veel ruimte voor je benen en je armen. Helemaal achterin zaten we. Nog nooit zo relaxed gereisd.

Op JFK was het even wennen. Een uur in de rij om het land binnen te komen en dan is 34 Celsius best veel. Taxi naar Manhatten en rap het hotel in. Dat dateert nog uit de tijd van de eerste zeelieden die hier aanspoelden. We hebben niet gezocht naar bedwantsen, kutkevers, zakratten, holtorren en veldmuizen want we weten zeker dat die hier zitten. Snel maar weer naar buiten gegaan, we zitten wel om de hoek bij Timessquare, dat dan weer wel. De boel even verkent, nog wat gesnaveld en gedronken en dan toch maar weer het spookhol in om wat bij te snurken. Morgen doen we een rondje Manhattan.