Anna Jacobapolder-Zijpe - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu Anna Jacobapolder-Zijpe - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu

Anna Jacobapolder-Zijpe

Door: Arie

02 Juli 2017 | Verenigde Staten, Bangor

Vandaag was het plan om rond de middag te vertrekken naar Yarmouth, daar een feestje mee te vieren met de Canadezen en morgen de boot te nemen naar Portland. Dat liep anders. Vlak voor we weggingen besloten we nog even en e-mail te checken en op dat moment kwam er een mailtje binnen dat het veer gestremd is morgen. Eén van de motoren is kapot. Er moest toen even heel snel één en ander geregeld worden want we moesten het schiereiland dus gaan verlaten over de weg. Ongeveer 8 uur rijden. Het hotel in Yarmouth moest geannuleerd worden, dat lukte, de betaalde overtocht moest teruggekregen worden, dat lukte ook en we moesten kakken te kort vertrekken gezien de reistijd. Dat lukte ook. Om precies 1200 uur reden we weg uit Canning en nu zitten we dus weer in Bangor, Stephen King gebied. Het regende hier de hele dag dus het was op zich wel een goeie dag om te rijden. Om 20.00 uur kwamen we aan in Bangor en daar even boodschappen gedaan. Mooie stad met een mooi centrum. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden langs de snelweg, The Whitehouse. Heel de geschiedenis van Amerika hangt hier aan de muren. Op zich eigenlijk niet veel te vertellen.
Wat wel leuk is: vlakbij Canning ligt de Freddy Wilson Overcross over de snelweg, een viaduct zeg maar. Voor dat viaduct daar lag stond er bijna elke dag een man langs de kant van de snelweg en zwaaide naar iedere passerende auto. Dat was dus Freddy Wilson, hij loopt een beetje achter zeg maar. Toen ze dat viaduct daar bouwden hebben ze het zijn naam gegeven, de Freddy Wilson Overcross. Nu staat hij dus bijna dagelijks op het viaduct te zwaaien naar passerende automobilisten en truckers. En die tuuteren dan.
Verder weinig nieuws, morgen vertrekken we richting Cape Cod, daar willen we maandag aankomen. Het is nog ongeveer 5 a 6 uurtjes rijden en daar hebben we nu 2 dagen voor. We willen langs de oostkust van Amerika en we zien wel waar we terecht komen.
Vandaag geen foto's, misschien morgen.