criminal minds - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu criminal minds - Reisverslag uit Grand Rapids, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu

criminal minds

Door: Arie en Astrid

21 Juni 2017 | Verenigde Staten, Grand Rapids

Criminele gedachten kregen we, We zijn beroofd. Ons reisverslag van gisteren is pleite dus vandaag 2 in 1. (mam, wij zijn dus niet echt beroofd, geen zorgen :-)
Gisteren, maandag dus, zijn we weggereden uit Cincinnati. Eerst Indiana in en via Indianapolis in 1 streep naar boven richting Michigan. Mais, mais en mais aan beide kanten van de weg. Om de beurt achter het stuur en na 6 soepele uurtje waren we al in Grand Rapids. Onderweg werd in nog even met een schok wakker want ik dacht dat ik weer in Zeeland was. Maar Zeeland ligt hier gewoon om de hoek, net als Holland en Vriesland.

Motel opgezocht aan Plainfield Avenue, vlakbij tante Ellen. We hebben ze maar gelijk opgezocht en mee uit eten genomen. Daarna nog even mee naar huis gegaan en verhalen van vooral vroeger aangehoord. De rauwe kant van emigratie is toch wel voelbaar naarmate je ouder wordt. Tante Ellen was nog even ongerust over ons verblijf want hier vlakbij zit een motel waar ze de kamers per uur verhuren en ze dacht eerst dat we daar zaten. gelukkig is dat niet zo, wij zitten hier best goed met een grote kamer en een zwembad. Ontbijt is er niet maar dat doen we toch niet.
Nog even in het supermarktje van Meijer geweest voor wat proviand en daarna snurken.

Vandaag, dinsdag dus, lekker geshopt in de mall, een giga winkelcentrum waar je een dag in kan rondstruinen mits je genoeg $$ hebt en de foodcourt opgezocht om internationaal te lunchen. De keus viel op de vreet chinees en we kregen het allebei niet op. Dat zegt iets...
's-Middags op visite bij ome Jo, die is niks veranderd. Z'n hoofd is nog goed en z'n humor ook. Hij kreeg weer de kans om Zeeuws te lullen en we hebben hem even bijgepraat over Stalland. Hij weet meer dan wij... Donderdag gaan we weer even, hij zit in een verzorgingstehuis nadat hij in 2011 op zijn gazon werd gevonden door tante Ellen terwijl zijn hart en ademhaling er de brui aangegeven hadden. Hij is er goed uitgekomen.

Nog even een uurtje bij Ed, een zoon van tante Ellen gezeten en de wereldproblematiek daar opgelost onder een typisch Amerikaans drankje, Bourbon met ijs. Don"t talk politics over here, ze zijn voor Trumph. Dit onderwerp dus maar dapper vermeden alsmede de wapenwetgeving in dit land.

We zijn nu weer terug in het motel en we gaan verzinnen waar we gaan eten. Een Mexicaan of een sportsbar, we laten het weten.