Ground Zero - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu Ground Zero - Reisverslag uit Manhattan, Verenigde Staten van arie-astrid - WaarBenJij.nu

Ground Zero

14 Juni 2017 | Verenigde Staten, Manhattan

dag lieve mensen,

om half acht vanmorgen stonden wij spik en span buiten klaar om NY te ontdekken. Eerst maar eens ontbijtje met pancakes, eggs en sausage. Onbeperkt koffie en een doggiebag gevraagd voor al die pancakes. (moet ik nog ff uit mijn tas halen voordat ze weglopen). Op de voetjes afgezakt naar het zuiden van Manhattan. Ground Zero gezien, bijzonder ....letterlijk een gat in de aarde, een heel symbolisch monument. De kerk die er vlak bij staat en die destijds als enige dit geweld overleefd heeft, was helaas gesloten. Toen richting Battery Park en uit de verte het vrijheidsbeeld gezien, zij zwaaide vriendelijk terug dus wij vonden het wel gezegend.
Onder de Brooklyn Brigde doorgewandeld, Wallstreet en naar boven gelopen richting China Town ( voor de Kampenaren er zit gewoon een Wing on he?). Vanuit Chinatown naar Little Italy waar El Capone ooit zijn kostbare zaad over de klinkers spoot ( quote van Arie). Aldus rennend achter Arie aan, vond ik het tijd voor een verfrissinkje.....dus even een pauze in een Italiaanse bar voor een biertje en komkommer cocktail. En door...richting Soho het engelse gedeelte met alle sjieke winkels net als in Londen. Grappige is dat je een straat kan volgen, in dit geval Wallstreet en elke zijstraat heeft een nummer, wij begonnen op 1 th en moeten dus terug naar 49 th. Beste wandeling maar zeker de moeite waard. Onderweg hebben wij nog een collega van Arie ontmoet met zijn vrouw die al een jaar aan het reizen zijn met hun jacht. Ze lagen in NY dus het was even heel leuk ze te ontmoeten op Times Square.
Hierna kakken te kort naar het hotel om het gewicht van onze voeten te halen en even te hangen op het bed en te douchen. Vanavond willen wij naar Central Park en naar Apple Bee's ( Jorinthe !!!!!) .
Hierna plat en knorren ( dat nemen wij ons althans voor) en morgen met de taxi naar JFK de huurauto ophalen en dan heading for DC.
En voor Piet: het is 242 :-)

• 15 Juni 2017 - 11:08

André Arts:

Ga je nog zo ver weg van je collega's kom je ze toch weer tegen. Grappig.

• 15 Juni 2017 - 11:28

Marij:

Test geslaagd 10 foto's reeds gespot.